IT Service-portfoliomanagement
Het voordeel van lokaal bestellen bij Stumpel
- Woon je in de omgeving? Dan bezorgen wij je bestelling zelf.
- Meer dan 140 jaar ervaring in boeken en kantoorartikelen.
- Vraag? Bel of mail ons! Of kom langs in één van onze winkels.
Beschrijving
Dit is het eerste boek dat de best practices op het gebied van IT Service-portfoliomanagement beschrijft.
Dit boek gaat over IT Service-portfoliomanagement (IT SPM); het stelt de operatie centraal en heeft als doel de waarde van IT te maximaliseren of anders gezegd alles uit IT te halen wat er inzit.
Opzet van IT SPM is het behalen van een maximaal integraal resultaat door zichtbaar te maken wat er geleverd wordt en ¿ daar waar het nog beter kan ¿ wijzigingen in het portfolio door te voeren
IT SPM betekent: elke kans grijpen om slimmer te werken, simpeler, met minder, meer te bereiken, met de juiste snelheid en flexibiliteit en vanzelfsprekend ook nog eens tegen de laagste kosten en conform interne en externe regelgeving.
De tekst bevat veel praktijkvoorbeelden en is gebaseerd op de jarenlange ervaring van de auteurs.
IT levert pas waarde en is pas waardevol, wanneer het wordt gebruikt. Dat gebeurt in de operatie waar de gebruiker de transacties met zijn applicatie kan uitvoeren, rekeningen kan versturen; voorraden bijhouden; financiële verslagen maken en dergelijke. De waarde zit in het feit dat het met IT-systemen sneller of nauwkeuriger gaat dan met de hand; dat meer klanten kunnen worden bediend; of dat het resultaat kwalitatief beter is. Het managen van de waarde van IT begint daarom bij de operatie...
IT Service-portfoliomanagement (IT SPM) stelt de operatie centraal en heeft als doel de waarde van IT te maximaliseren of anders gezegd alles uit IT te halen wat er inzit. Portfoliomanagement van (financiële) producten heeft zijn nut al lang bewezen. In dit boek kiezen de auteurs voor eenzelfde benadering maar dan met een portfolio aan IT-diensten.
Opzet van IT SPM is het behalen van een maximaal integraal resultaat door zichtbaar te maken wat er geleverd wordt en ¿ daar waar het nog beter kan ¿ wijzigingen in het portfolio door te voeren. Dat kan door elke kans te grijpen om slimmer te werken, simpeler, met minder, meer te bereiken, met de juiste snelheid en flexibiliteit en vanzelfsprekend ook nog eens tegen de laagste kosten en conform interne en externe regelgeving en is het eerste boek dat de best practices op het gebied van IT Service-portfoliomanagement beschrijft. Er wordt ook uitgebreid ingegaan op het Service-lifecyclemanagement en op gereedschappen en werkwijzen ten behoeve van het IT Service-portfoliomanagement.
De tekst bevat veel praktijkvoorbeelden en is gebaseerd op de jarenlange ervaring van de auteurs. Bovendien is de inhoud gereviewed door een groot aantal experts op het gebied van IT-(service)management en business management.
Dit boek gaat over IT Service-portfoliomanagement (IT SPM); het stelt de operatie centraal en heeft als doel de waarde van IT te maximaliseren of anders gezegd alles uit IT te halen wat er inzit.
Opzet van IT SPM is het behalen van een maximaal integraal resultaat door zichtbaar te maken wat er geleverd wordt en ¿ daar waar het nog beter kan ¿ wijzigingen in het portfolio door te voeren
IT SPM betekent: elke kans grijpen om slimmer te werken, simpeler, met minder, meer te bereiken, met de juiste snelheid en flexibiliteit en vanzelfsprekend ook nog eens tegen de laagste kosten en conform interne en externe regelgeving.
De tekst bevat veel praktijkvoorbeelden en is gebaseerd op de jarenlange ervaring van de auteurs.
IT levert pas waarde en is pas waardevol, wanneer het wordt gebruikt. Dat gebeurt in de operatie waar de gebruiker de transacties met zijn applicatie kan uitvoeren, rekeningen kan versturen; voorraden bijhouden; financiële verslagen maken en dergelijke. De waarde zit in het feit dat het met IT-systemen sneller of nauwkeuriger gaat dan met de hand; dat meer klanten kunnen worden bediend; of dat het resultaat kwalitatief beter is. Het managen van de waarde van IT begint daarom bij de operatie...
IT Service-portfoliomanagement (IT SPM) stelt de operatie centraal en heeft als doel de waarde van IT te maximaliseren of anders gezegd alles uit IT te halen wat er inzit. Portfoliomanagement van (financiële) producten heeft zijn nut al lang bewezen. In dit boek kiezen de auteurs voor eenzelfde benadering maar dan met een portfolio aan IT-diensten.
Opzet van IT SPM is het behalen van een maximaal integraal resultaat door zichtbaar te maken wat er geleverd wordt en ¿ daar waar het nog beter kan ¿ wijzigingen in het portfolio door te voeren. Dat kan door elke kans te grijpen om slimmer te werken, simpeler, met minder, meer te bereiken, met de juiste snelheid en flexibiliteit en vanzelfsprekend ook nog eens tegen de laagste kosten en conform interne en externe regelgeving en is het eerste boek dat de best practices op het gebied van IT Service-portfoliomanagement beschrijft. Er wordt ook uitgebreid ingegaan op het Service-lifecyclemanagement en op gereedschappen en werkwijzen ten behoeve van het IT Service-portfoliomanagement.
De tekst bevat veel praktijkvoorbeelden en is gebaseerd op de jarenlange ervaring van de auteurs. Bovendien is de inhoud gereviewed door een groot aantal experts op het gebied van IT-(service)management en business management.
Meer informatie
ISBN | 9789087536442 |
---|---|
Auteur | Han Verniers |
Uitgever | Van Haren Publishing |
Verschijningsdatum | mei 2011 |
Afmetingen | 242 x 171 x 20 mm |
Bindwijze | Paperback |
Taal | Nederlands |
Reviews
Schrijf uw eigen review