Analyse van mediateksten en gemedieerde communicatie-inhouden

Paperback
ISBN
9789461175243
Levertijd 1-2 werkdagen
  • Gratis verzending vanaf € 20,-
€ 25,00 € 22,94
Het voordeel van lokaal bestellen bij Stumpel
  • Woon je in de omgeving? Dan bezorgen wij je bestelling zelf.
  • Meer dan 140 jaar ervaring in boeken en kantoorartikelen.
  • Vraag? Bel of mail ons! Of kom langs in één van onze winkels.
Beschrijving
Dit unieke handboek is een onschatbare bron voor onderzoekers die communicatie of mediateksten willen analyseren. Vertrekkend vanuit de sociale semiotiek die betekenisgeving in sociale context onderzoekt, biedt dit boek in tien hoofdstukken een gestructureerde aanpak om verscheidene kwalitatieve analysemethoden toe te passen.

Elk hoofdstuk bevat:

een overzichtelijke behandeling van een specifieke analyse, met duidelijke conceptuele definities
voorbeeldstudies en data in kaderteksten, figuren en tabellen, om methodetoepassingen te illustreren
een beknopte bespreking van de methode en stappen
een leeslijst voor verdere verdieping
Dit handboek omarmt een variëteit aan analysemethoden, van tekstanalyse tot discours- en netwerkanalyse, en biedt een schat aan praktisch toepasbare inzichten. Of je nu een ervaren onderzoeker bent of net begint, dit boek zal je begeleiden en inspireren bij elke stap van je analyse.
Meer informatie
Meer informatie
ISBN 9789461175243
Auteur ,
Uitgever ASP - Academic and Scientific Publishers
Verschijningsdatum oktober 2023
Afmetingen 240 x 171 x 11 mm
Bindwijze Paperback
Taal Nederlands
Reviews
Schrijf uw eigen review
U plaatst een review over:Analyse van mediateksten en gemedieerde communicatie-inhouden
Uw waardering