Crash course programmeren in Python
Het voordeel van lokaal bestellen bij Stumpel
- Woon je in de omgeving? Dan bezorgen wij je bestelling zelf.
- Meer dan 140 jaar ervaring in boeken en kantoorartikelen.
- Vraag? Bel of mail ons! Of kom langs in één van onze winkels.
Beschrijving
Crash Course programmeren in Python is een snelle maar diepgaande introductie
in programmeren met Python. Programma's schrijven, problemen oplossen en programma's laten werken worden in korte tijd aangeleerd. In de eerste helft van het boek komen basis programmeerconcepten aan de orde, zoals het maken van lijsten, woordenboeken, klasses en loops, en wordt het schrijven van duidelijke
en leesbare code aangeleerd met oefeningen over ieder onderwerp.
Daarnaast wordt aangeleerd hoe programma's interactief gemaakt kunnen worden en hoe code getest kan worden op veiligheid voordat het aan een project wordt toegevoegd.
In de tweede helft wordt deze kennis gebruikt voor het maken van drie projecten: een arcade game geïnspireerd op Space Invaders, data visualisatie met de bibliotheken van Python en een eenvoudige webapp.
Dit boek is geschikt voor iedereen die serieus overweegt om zich te verdiepen in programmeren. Het boek helpt hen op weg en leert ze in snel tempo programma's maken. Ga nu aan de slag en codeer!
De onderwerpen in dit boek:
* de krachtige Python bibliotheken en opties gebruiken, inclusief matplotlib, NumPy, and Pygal
* 2D-spellen maken die reageren op toetsenbordaanslagen en muisklikken en die moeilijker worden naarmate het spel vordert
* werken met data om interactieve afbeeldingen te maken
* webapps maken, aanpassen en online verspreiden
* omgaan met fouten en errors, ofwel programmeerproblemen oplossen
Geschikt voor Windows en Mac
in programmeren met Python. Programma's schrijven, problemen oplossen en programma's laten werken worden in korte tijd aangeleerd. In de eerste helft van het boek komen basis programmeerconcepten aan de orde, zoals het maken van lijsten, woordenboeken, klasses en loops, en wordt het schrijven van duidelijke
en leesbare code aangeleerd met oefeningen over ieder onderwerp.
Daarnaast wordt aangeleerd hoe programma's interactief gemaakt kunnen worden en hoe code getest kan worden op veiligheid voordat het aan een project wordt toegevoegd.
In de tweede helft wordt deze kennis gebruikt voor het maken van drie projecten: een arcade game geïnspireerd op Space Invaders, data visualisatie met de bibliotheken van Python en een eenvoudige webapp.
Dit boek is geschikt voor iedereen die serieus overweegt om zich te verdiepen in programmeren. Het boek helpt hen op weg en leert ze in snel tempo programma's maken. Ga nu aan de slag en codeer!
De onderwerpen in dit boek:
* de krachtige Python bibliotheken en opties gebruiken, inclusief matplotlib, NumPy, and Pygal
* 2D-spellen maken die reageren op toetsenbordaanslagen en muisklikken en die moeilijker worden naarmate het spel vordert
* werken met data om interactieve afbeeldingen te maken
* webapps maken, aanpassen en online verspreiden
* omgaan met fouten en errors, ofwel programmeerproblemen oplossen
Geschikt voor Windows en Mac
Meer informatie
ISBN | 9789059056749 |
---|---|
Auteur | Eric Matthes |
Uitgever | Visual Steps B.V. |
Verschijningsdatum | mei 2018 |
Afmetingen | 242 x 172 x 44 mm |
Bindwijze | Paperback |
Taal | Nederlands |
Reviews
Schrijf uw eigen review