De H-cyclus
Het voordeel van lokaal bestellen bij Stumpel
- Woon je in de omgeving? Dan bezorgen wij je bestelling zelf.
- Meer dan 140 jaar ervaring in boeken en kantoorartikelen.
- Vraag? Bel of mail ons! Of kom langs in één van onze winkels.
Beschrijving
De docent maakt in het onderwijs het verschil;
Niet de visie en missie van een school.
Het onderwijs is in beweging en dat is altijd zo geweest. Charles Lindblom schreef halverwege de vorige eeuw zijn theorie over: muddling through. Ofwel de wetenschap van professioneel doormodderen. En dat is wat we doen in het onderwijs. Stapje voor stapje. Zorgvuldig, soms onzorgvuldig, maar we bewegen door.
Dit boek gaat over de H-cyclus; een opvatting over leren in vier stappen. Een didactische aanpak over wat je kunt als docent om maximaal leerrendement te bereiken bij de student. Er worden twee varianten van de H-cyclus beschreven, dus er valt iets te kiezen. Dit boek gaat ook over bumpy moments, over wie je wilt zijn als docent & waartoe je wilt opleiden. En over: wat is een goede docent en wat is een goed les? Het boek is geschreven voor docenten in het middelbaar beroepsonderwijs en een must als je jezelf wilt verbreden en verdiepen in didactisch handelen.
Albert van der Meulen (Heerenveen, 1956) is facilitator, docent en onderwijsman. Na de onderwijzersopleiding, de middelbare akten Fries en Nederlands, de nodige managementtrainingen én vele seminars over didactiek heeft hij zich toegelegd op onderwijsdidactiek. Met name voor het mbo. Hij heeft veel gewerkt met docenten en studenten. In de praktijk. Zijn expertise is dan ook van binnenuit gebouwd.
Niet de visie en missie van een school.
Het onderwijs is in beweging en dat is altijd zo geweest. Charles Lindblom schreef halverwege de vorige eeuw zijn theorie over: muddling through. Ofwel de wetenschap van professioneel doormodderen. En dat is wat we doen in het onderwijs. Stapje voor stapje. Zorgvuldig, soms onzorgvuldig, maar we bewegen door.
Dit boek gaat over de H-cyclus; een opvatting over leren in vier stappen. Een didactische aanpak over wat je kunt als docent om maximaal leerrendement te bereiken bij de student. Er worden twee varianten van de H-cyclus beschreven, dus er valt iets te kiezen. Dit boek gaat ook over bumpy moments, over wie je wilt zijn als docent & waartoe je wilt opleiden. En over: wat is een goede docent en wat is een goed les? Het boek is geschreven voor docenten in het middelbaar beroepsonderwijs en een must als je jezelf wilt verbreden en verdiepen in didactisch handelen.
Albert van der Meulen (Heerenveen, 1956) is facilitator, docent en onderwijsman. Na de onderwijzersopleiding, de middelbare akten Fries en Nederlands, de nodige managementtrainingen én vele seminars over didactiek heeft hij zich toegelegd op onderwijsdidactiek. Met name voor het mbo. Hij heeft veel gewerkt met docenten en studenten. In de praktijk. Zijn expertise is dan ook van binnenuit gebouwd.
Meer informatie
ISBN | 9789462666238 |
---|---|
Auteur | Albert van der Meulen |
Uitgever | panta rhei kom |
Verschijningsdatum | december 2022 |
Afmetingen | 210 x 149 x 26 mm |
Bindwijze | Paperback |
Taal | Nederlands |
Reviews
Schrijf uw eigen review