De ondernemingsraad van de toekomst

Paperback
ISBN
9789462156197
Levertijd 1-2 werkdagen
  • Gratis verzending vanaf € 20,-
€ 42,50 € 38,99
Het voordeel van lokaal bestellen bij Stumpel
  • Woon je in de omgeving? Dan bezorgen wij je bestelling zelf.
  • Meer dan 140 jaar ervaring in boeken en kantoorartikelen.
  • Vraag? Bel of mail ons! Of kom langs in één van onze winkels.
Beschrijving
De arbeidsverhoudingen binnen de ondernemingen veranderen in rap tempo! Niet alleen de ondernemer moet in het glas van de toekomst kijken, maar ook de medewerker van nu moet meer en meer de 'creator' van zijn eigen loopbaan worden! Ook kunnen we constateren dat het beeld van de nieuwe medewerker binnen de onderneming van nu ontstaat. Deze is meer en meer op zoek naar de onderneming die bij hem/haar past en pleegt veel eerder exit als dat in zijn/haar carrièrelijn nodig is.

Het betekent dat ook de ondernemingsraad (OR) zich zal moeten aanpassen en dus ook mee moet veranderen. Van een soort "politieagent" in de zin van de oude Wet op de ondernemingsraden (WOR) zal de veranderslag moeten worden gemaakt naar de strategische en dus ook in het strategisch beleid van de onderneming meedenkende OR. Een OR die zijn meerwaarde aantoont door een constructieve maar ook kritische
"sparringpartner" van de ondernemer te worden.

Dat betekent van een gemiddelde OR een stevige krachtsinspanning, maar tevens ook een geweldige uitdaging om een substantiële rol in de ontwikkelingsrichting van de onderneming en de medewerker daarin te spelen!

In dit boek geeft Peter Heijmann zijn toekomstvisie gecombineerd met de nodige praktische handvatten voor bestuurders, ondernemingsraden en OR-leden die met deze veranderende, maar ook zeer boeiende materie, te maken krijgen.
Meer informatie
Meer informatie
ISBN 9789462156197
Auteur Peter Heijmann
Uitgever Vakmedianet
Verschijningsdatum december 2018
Afmetingen 297 x 210 x 8 mm
Bindwijze Paperback
Taal Nederlands
Reviews
Schrijf uw eigen review
U plaatst een review over:De ondernemingsraad van de toekomst
Uw waardering