Economie van experiences
Het voordeel van lokaal bestellen bij Stumpel
- Woon je in de omgeving? Dan bezorgen wij je bestelling zelf.
- Meer dan 140 jaar ervaring in boeken en kantoorartikelen.
- Vraag? Bel of mail ons! Of kom langs in één van onze winkels.
Beschrijving
"Albert Boswijk and his colleagues are the pre-eminent experts in Experience Management in Europe. This book brings all of their knowledge and wisdom together and is vital reading for anyone seeking to create value from experience."
- Prof. Chris Voss. London Business School
"Economy of Experiences_is_a great book that extends our ideas -- disagreeing with us on occasion! It pushes forward what we know about today's Experience Economy, focusing on those that are meaningful and co-created. (In fact, it wasn't until I read this_that I truly understood what 'co-creation' was all about.)__Anyone looking to create greater value for their customers should absorb its lessons. This wonderful book has many such lessons that anyone seeking to embrace the Experience Economy should embrace."
- B. Joseph Pine II, co-author The Experience Economy_and Infi nite Possibility: Creating Customer Value on the Digital Frontier
Albert Boswijk, Ed Peelen en Steven Olthof
Economie van Experiences
4e editie
Dit boek beschrijft de zoektocht om wezenlijke verbindingen te maken met je klanten. Wat kan je als organisatie aan waarde bijdragen om het leven van mensen aangenamer, gelukkiger, betekenisvoller én eenvoudiger te maken? Dit realiseren is niet zo eenvoudig als het lijkt. Dit boek beschrijft in vijf stappen hoe je betekenisvolle waarde kunt creëren als organisatie voor je klanten, je gasten, je medewerkers en de onderneming zelf. De basis is het individu, daarom gaan we uitvoerig in op de psychologie van de ervaring. Ook behandelen we stap voor stap de fundamenten van betekenisvolle belevenissen en de achterliggende ontwerpprincipes.
Deze 4e herziene editie beschrijft nieuwe vormen van waardecreatie en nieuwe verdienmodellen. Het boek gaat dieper in op de netwerkeconomie en door toevoeging van nieuwe voorbeelden en cases is het een nog praktischer en zeer up-to-date leerboek geworden. Tevens zijn er aparte hoofdstukken gewijd aan toepassingen in de zorgsector, de financiële dienstverlening en de creatieve stad.
Bij dit boek is een website beschikbaar (www.experience-economy.com) met inspirerend videomateriaal, extra casestudies en een discussieplatform over actuele thema's en vragen in het boek.
Economie van Experiences is geschreven voor studenten in het hoger onderwijs. Daarnaast is het een aanrader voor ondernemers, business-innovatiemanagers, marketeers en adviseurs.
Albert Boswijk is specialist in veranderingsprocessen en oprichter van het European Centre for the Experience Economy. Ed Peelen is Researchpartner en kerndocent bij het European Centre, lector aan de Universiteit van Amsterdam, voorzitter van het Platform klantgericht ondernemen en partner bij ICSB, Steven Olthof is allround managementadviseur, associated partner en kerndocent bij het European Centre for the Experience Economy.
- Prof. Chris Voss. London Business School
"Economy of Experiences_is_a great book that extends our ideas -- disagreeing with us on occasion! It pushes forward what we know about today's Experience Economy, focusing on those that are meaningful and co-created. (In fact, it wasn't until I read this_that I truly understood what 'co-creation' was all about.)__Anyone looking to create greater value for their customers should absorb its lessons. This wonderful book has many such lessons that anyone seeking to embrace the Experience Economy should embrace."
- B. Joseph Pine II, co-author The Experience Economy_and Infi nite Possibility: Creating Customer Value on the Digital Frontier
Albert Boswijk, Ed Peelen en Steven Olthof
Economie van Experiences
4e editie
Dit boek beschrijft de zoektocht om wezenlijke verbindingen te maken met je klanten. Wat kan je als organisatie aan waarde bijdragen om het leven van mensen aangenamer, gelukkiger, betekenisvoller én eenvoudiger te maken? Dit realiseren is niet zo eenvoudig als het lijkt. Dit boek beschrijft in vijf stappen hoe je betekenisvolle waarde kunt creëren als organisatie voor je klanten, je gasten, je medewerkers en de onderneming zelf. De basis is het individu, daarom gaan we uitvoerig in op de psychologie van de ervaring. Ook behandelen we stap voor stap de fundamenten van betekenisvolle belevenissen en de achterliggende ontwerpprincipes.
Deze 4e herziene editie beschrijft nieuwe vormen van waardecreatie en nieuwe verdienmodellen. Het boek gaat dieper in op de netwerkeconomie en door toevoeging van nieuwe voorbeelden en cases is het een nog praktischer en zeer up-to-date leerboek geworden. Tevens zijn er aparte hoofdstukken gewijd aan toepassingen in de zorgsector, de financiële dienstverlening en de creatieve stad.
Bij dit boek is een website beschikbaar (www.experience-economy.com) met inspirerend videomateriaal, extra casestudies en een discussieplatform over actuele thema's en vragen in het boek.
Economie van Experiences is geschreven voor studenten in het hoger onderwijs. Daarnaast is het een aanrader voor ondernemers, business-innovatiemanagers, marketeers en adviseurs.
Albert Boswijk is specialist in veranderingsprocessen en oprichter van het European Centre for the Experience Economy. Ed Peelen is Researchpartner en kerndocent bij het European Centre, lector aan de Universiteit van Amsterdam, voorzitter van het Platform klantgericht ondernemen en partner bij ICSB, Steven Olthof is allround managementadviseur, associated partner en kerndocent bij het European Centre for the Experience Economy.
Meer informatie
ISBN | 9789043028974 |
---|---|
Auteur | Albert Boswijk |
Uitgever | Pearson Benelux B.V. |
Verschijningsdatum | mei 2015 |
Afmetingen | 240 x 171 x 18 mm |
Bindwijze | Paperback |
Taal | Nederlands |
Reviews
Schrijf uw eigen review