Geïntegreerde communicatie
Het voordeel van lokaal bestellen bij Stumpel
- Woon je in de omgeving? Dan bezorgen wij je bestelling zelf.
- Meer dan 140 jaar ervaring in boeken en kantoorartikelen.
- Vraag? Bel of mail ons! Of kom langs in één van onze winkels.
Beschrijving
Wat zijn de communicatiebehoeften van een (non-)profitorganisatie? Dat is wat Geïntegreerde communicatie uit de doeken doet. Dit boek geeft uw studenten inzicht in de drie communicatiedomeinen binnen organisaties: concerncommunicatie, interne communicatie en externe (marketing)communicatie. Dit maakt het een compleet basisboek over álle communicatievormen.
Over de inhoud
In Geïntegreerde communicatie staan voor elk van de drie communicatiedomeinen een verzameling aandachtspunten en een theoretische onderbouwing. Uw studenten ontdekken de ins en outs over informatieverwerking (van de ontvanger), communicatie-onderzoek, organisatiestructuur en internationale organisaties. Zo leren ze alle basisbegrippen kennen binnen de drie communicatiedomeinen.
Voor deze tiende druk is Geïntegreerde communicatie integraal herzien en herschreven. Dit betekent dat de auteurs hierin nieuwe theorieën hebben opgenomen en voorbeelden hebben geactualiseerd. Zo is er in deze editie op alle vlakken aandacht voor online communicatie en wordt ook aandacht besteed aan de snel veranderende omgeving. Inspelen op de actualiteit voor reputatiemanagement en crisiscommunicatie hoort daar bijvoorbeeld bij.
Inhoudsopgave
1 Communicatie voor een organisatie
2 Concerncommunicatie
3 Interne communicatie
4 Marketingcommunicatie
5 Informatieverwerking bij de ontvanger
6 Communicatieonderzoek
7 Organisatie van de communicatie
8 Communicatie in internationaal perspectief
Uniek aan dit boek
* Al jaren een vast gezicht binnen de curricula van hogescholen.
* Compleet overzicht van het communicatiewerkveld en heldere theorie die expliciet gekoppeld wordt aan de praktijk.
* Een boek met visie dat start bij de behoeften van een organisatie en haar omgeving. De aandacht ligt daardoor niet alleen bij de organisatie, maar ook bij de ontvangers.
* Het boek sluit na de herziening volledig aan op de beroepsniveauprofielen van Logeion.
Doelgroep
Hbo-studenten die communicatievakken volgen binnen opleidingen zoals:
* Communicatie
* Communication and multimedia design
* Commerciële economie
* Business Studies
Daarnaast is het een geschikt boek voor startende communicatieprofessionals die meer willen weten over concerncommunicatie.
Over de auteurs
Prof. dr. Marita Vos werkt als hoogleraar Organizational Communication and PR bij de universiteit in Jyväskylä, Finland. Ze leidt diverse internationale onderzoeken naar Risico en Crisis. Ze studeerde Sociologie met specialisatie Voorlichtingskunde bij Wageningen Universiteit en rondde deze studie in 1982 cum laude af. Ze werkte als adviseur en communicatiemanager voor nationale organisaties. In 1992 promoveerde zij op het onderwerp communicatiebeleid en imago van organisaties. Ze is ook (co)auteur van Setting up a Strategic Communication Plan en Accountability van communicatiebeleid.
Ir. Henny Schoemaker is publicist en communicatieadviseur. Hij studeerde Entomologie bij Wageningen Universiteit en bedrijfskunde bij de Open Universiteit. Hij werkte bij diverse bedrijven en heeft zich steeds meer in communicatie verdiept. Hij coördineert nu de publicaties en het advieswerk van Vos & Schoemaker, het adviesbureau dat hij samen met Marita Vos opzette. Focus van het bureau: kennisontwikkeling over communicatie voor organisaties op strategisch niveau.
Over de inhoud
In Geïntegreerde communicatie staan voor elk van de drie communicatiedomeinen een verzameling aandachtspunten en een theoretische onderbouwing. Uw studenten ontdekken de ins en outs over informatieverwerking (van de ontvanger), communicatie-onderzoek, organisatiestructuur en internationale organisaties. Zo leren ze alle basisbegrippen kennen binnen de drie communicatiedomeinen.
Voor deze tiende druk is Geïntegreerde communicatie integraal herzien en herschreven. Dit betekent dat de auteurs hierin nieuwe theorieën hebben opgenomen en voorbeelden hebben geactualiseerd. Zo is er in deze editie op alle vlakken aandacht voor online communicatie en wordt ook aandacht besteed aan de snel veranderende omgeving. Inspelen op de actualiteit voor reputatiemanagement en crisiscommunicatie hoort daar bijvoorbeeld bij.
Inhoudsopgave
1 Communicatie voor een organisatie
2 Concerncommunicatie
3 Interne communicatie
4 Marketingcommunicatie
5 Informatieverwerking bij de ontvanger
6 Communicatieonderzoek
7 Organisatie van de communicatie
8 Communicatie in internationaal perspectief
Uniek aan dit boek
* Al jaren een vast gezicht binnen de curricula van hogescholen.
* Compleet overzicht van het communicatiewerkveld en heldere theorie die expliciet gekoppeld wordt aan de praktijk.
* Een boek met visie dat start bij de behoeften van een organisatie en haar omgeving. De aandacht ligt daardoor niet alleen bij de organisatie, maar ook bij de ontvangers.
* Het boek sluit na de herziening volledig aan op de beroepsniveauprofielen van Logeion.
Doelgroep
Hbo-studenten die communicatievakken volgen binnen opleidingen zoals:
* Communicatie
* Communication and multimedia design
* Commerciële economie
* Business Studies
Daarnaast is het een geschikt boek voor startende communicatieprofessionals die meer willen weten over concerncommunicatie.
Over de auteurs
Prof. dr. Marita Vos werkt als hoogleraar Organizational Communication and PR bij de universiteit in Jyväskylä, Finland. Ze leidt diverse internationale onderzoeken naar Risico en Crisis. Ze studeerde Sociologie met specialisatie Voorlichtingskunde bij Wageningen Universiteit en rondde deze studie in 1982 cum laude af. Ze werkte als adviseur en communicatiemanager voor nationale organisaties. In 1992 promoveerde zij op het onderwerp communicatiebeleid en imago van organisaties. Ze is ook (co)auteur van Setting up a Strategic Communication Plan en Accountability van communicatiebeleid.
Ir. Henny Schoemaker is publicist en communicatieadviseur. Hij studeerde Entomologie bij Wageningen Universiteit en bedrijfskunde bij de Open Universiteit. Hij werkte bij diverse bedrijven en heeft zich steeds meer in communicatie verdiept. Hij coördineert nu de publicaties en het advieswerk van Vos & Schoemaker, het adviesbureau dat hij samen met Marita Vos opzette. Focus van het bureau: kennisontwikkeling over communicatie voor organisaties op strategisch niveau.
Meer informatie
ISBN | 9789058758682 |
---|---|
Auteur | Marita Vos |
Uitgever | Boom |
Verschijningsdatum | maart 2017 |
Afmetingen | 240 x 170 x 18 mm |
Bindwijze | Paperback |
Taal | Nederlands |
Reviews
Schrijf uw eigen review