Handboek Internetresearch & datajournalistiek, 7e editie

Paperback
ISBN
9789463562638
Levertijd 1-2 werkdagen
  • Gratis verzending vanaf € 20,-
€ 49,99 € 45,86
Het voordeel van lokaal bestellen bij Stumpel
  • Woon je in de omgeving? Dan bezorgen wij je bestelling zelf.
  • Meer dan 140 jaar ervaring in boeken en kantoorartikelen.
  • Vraag? Bel of mail ons! Of kom langs in één van onze winkels.
Beschrijving

Hoe kom ik erachter waar een foto op internet is gemaakt? Waar bevindt zich de drugshandel op het dark web, het onzichtbare deel van internet? En is er een makkelijke manier om mijn journalistieke onderzoek naar armoede te visualiseren? Op deze en vele andere vragen geven Andrew Dasselaar en Jerry Vermanen antwoord in de zevende, herziene editie van het Handboek Internetresearch en Datajournalistiek. In 18 praktische hoofdstukken leren journalisten, studenten, wetenschappers en andere nieuwsgierige mensen hoe ze onderzoeksvragen beter kunnen formuleren en sneller kunnen beantwoorden.





Tot de behandelde onderwerpen behoren:




  • Een goede zoekvraag formuleren

  • Je zoektocht documenteren

  • Werken met Google en andere zoekmachines

  • Anoniem zoeken en communiceren

  • Verificatie van bronnen

  • Zoeken naar bedrijven, producten, diensten, personen, nieuwsberichten, beeldmateriaal en video?s

  • Geografisch zoeken

  • Wetenschappelijk zoeken

  • Datajournalistiek in de praktijk

  • Zoeken in het diepe web en in het dark web

  • Online samenwerken en resultaten presenteren



Waarschuwing: dit boek kan je kennis van de wereld op ernstige wijze vergroten.



Trefwoorden: handleiding

Meer informatie
Meer informatie
ISBN 9789463562638
Auteur Andrew Dasselaar
Uitgever Van Duuren Media
Verschijningsdatum mei 2022
Afmetingen 227 x 171 x 24 mm
Bindwijze Paperback
Taal Nederlands
Filiaal voorraad Almere
Reviews
Schrijf uw eigen review
U plaatst een review over:Handboek Internetresearch & datajournalistiek, 7e editie
Uw waardering