Leiderschap in de digitale wereld
Het voordeel van lokaal bestellen bij Stumpel
- Woon je in de omgeving? Dan bezorgen wij je bestelling zelf.
- Meer dan 140 jaar ervaring in boeken en kantoorartikelen.
- Vraag? Bel of mail ons! Of kom langs in één van onze winkels.
Beschrijving
De wereld verandert razendsnel en wordt steeds complexer door de opkomst van digitale technologie. Dat is een uitspraak die inmiddels bijna tot vervelens toe wordt herhaald. In hun boek Leiderschap in de digitale wereld onderzoeken Ralf Knegtmans en Ylva Poelman wat de gevolgen daarvan zijn voor organisaties en de benodigde eigenschappen van hun leiders. Dat doen zij vanuit twee visies die elkaars tegengestelden waren voordat zij aan het boek begonnen. Dat maakt hun boek tot een spannende zoektocht naar een waarheid die in het midden ligt.
Als managing partner van een toonaangevend executive search-bedrijf vraagt Knegtmans zich af of de top van het Nederlandse bedrijfsleven klaar is voor de grote impact van digitale technologie op de maatschappij. Als zelfstandig innovatieadviseur bekijkt Poelman het van een andere kant: de digitale revolutie is niet de eerste grote verandering die de mensheid meemaakt. Wie slim is, had zich er allang op kunnen voorbereiden.
Dit boek is een spannende zoektocht naar een waarheid die in het midden ligt. Vraagt het nieuwe tijdperk om een nieuw type leider? Of worden leiders zelfs overbodig gemaakt door artificial intelligence? Om deze vragen te beantwoorden, spraken de auteurs met tal van leiders en experts in kennisgebieden die uiteenlopen van recruitment tot de bankensector en van psychologie tot moderne retailers.
Het resultaat is een prikkelend boek dat uitlegt wat digitalisering eigenlijk is, welke gevolgen digitalisering voor het bedrijfsleven heeft en welke invloed de digitale revolutie heeft op de zoektocht naar de juiste leiders. Leiderschap in de digitale wereld besluit met de eigenschappen die een leider in de nieuwe wereld nodig heeft en wat een leider kan doen om zich in die richting te ontwikkelen.
Als managing partner van een toonaangevend executive search-bedrijf vraagt Knegtmans zich af of de top van het Nederlandse bedrijfsleven klaar is voor de grote impact van digitale technologie op de maatschappij. Als zelfstandig innovatieadviseur bekijkt Poelman het van een andere kant: de digitale revolutie is niet de eerste grote verandering die de mensheid meemaakt. Wie slim is, had zich er allang op kunnen voorbereiden.
Dit boek is een spannende zoektocht naar een waarheid die in het midden ligt. Vraagt het nieuwe tijdperk om een nieuw type leider? Of worden leiders zelfs overbodig gemaakt door artificial intelligence? Om deze vragen te beantwoorden, spraken de auteurs met tal van leiders en experts in kennisgebieden die uiteenlopen van recruitment tot de bankensector en van psychologie tot moderne retailers.
Het resultaat is een prikkelend boek dat uitlegt wat digitalisering eigenlijk is, welke gevolgen digitalisering voor het bedrijfsleven heeft en welke invloed de digitale revolutie heeft op de zoektocht naar de juiste leiders. Leiderschap in de digitale wereld besluit met de eigenschappen die een leider in de nieuwe wereld nodig heeft en wat een leider kan doen om zich in die richting te ontwikkelen.
Meer informatie
ISBN | 9789462156463 |
---|---|
Auteur | Ralf Knegtmans |
Uitgever | Vakmedianet |
Verschijningsdatum | oktober 2019 |
Afmetingen | 243 x 158 x 14 mm |
Bindwijze | Paperback |
Taal | Nederlands |
Reviews
Schrijf uw eigen review