Lezen en beoordelen van onderzoekspublicaties

Paperback
ISBN
9789006643428
Levertijd 1-2 werkdagen
  • Gratis verzending vanaf € 20,-
€ 45,95 € 42,16
Het voordeel van lokaal bestellen bij Stumpel
  • Woon je in de omgeving? Dan bezorgen wij je bestelling zelf.
  • Meer dan 140 jaar ervaring in boeken en kantoorartikelen.
  • Vraag? Bel of mail ons! Of kom langs in één van onze winkels.
Beschrijving
Ook de nieuwe editie (2016) van Lezen en beoordelen van onderzoekspublicaties is een waardevolle vraagbaak voor studenten die kennis willen maken met onderzoek en onderzoekspublicaties.
Dit boek kan je op drie manieren gebruiken: voor zelfstudie als hulp bij het lezen en beoordelen van onderzoekspublicaties, voor het lezen en beoordelen van eigen verslagen en scripties en als leidraad bij het in groepsverband beoordelen van publicaties.

Deel 1 bevat handvatten voor het lezen en beoordelen van onderzoekspublicaties. De opbouw van een onderzoekspublicatie en het gebruik van literatuur staan daarbij centraal.

In Deel 2 komen de methodologische spelregels voor onderzoek aan bod: de soorten onderzoek en de richtlijnen voor het trekken van conclusies.

Deel 3 gaat in op het interpreteren van statistische technieken. Voor de keuze van de behandelde onderwerpen is uitgegaan van een analyse van tijdschriften op het gebied van de gezondheidszorg. De vele voorbeelden in het boek vormen een goede ondersteuning voor het lezen en begrijpen van wetenschappelijke artikelen. In deze nieuwe, geactualiseerde druk is informatie toegevoegd over ethische toetsing in onderzoek en in het hoofdstuk over multivariate technieken wordt uitgebreid ingegaan op de factoranalyse. De artikelen waarnaar wordt verwezen zijn recente publicaties.
Meer informatie
Meer informatie
ISBN 9789006643428
Auteur W.S. Jansen
Uitgever ThiemeMeulenhoff bv
Verschijningsdatum november 2016
Afmetingen 244 x 171 x 11 mm
Bindwijze Paperback
Taal Nederlands
Reviews
Schrijf uw eigen review
U plaatst een review over:Lezen en beoordelen van onderzoekspublicaties
Uw waardering