Stoppen met leidinggeven
Het voordeel van lokaal bestellen bij Stumpel
- Woon je in de omgeving? Dan bezorgen wij je bestelling zelf.
- Meer dan 140 jaar ervaring in boeken en kantoorartikelen.
- Vraag? Bel of mail ons! Of kom langs in één van onze winkels.
Beschrijving
Veel organisaties streven ernaar de bestaande hiërarchie en afhankelijkheid van medewerkers te doorbreken. Het werk laat zich niet meer van bovenaf besturen. Eigen verantwoordelijkheid en initiatief zijn noodzakelijk om klanten op maat te bedienen. Maar de praktijk is weerbarstig. Leidinggevenden blijven proberen om hun medewerkers te motiveren, te coachen en te ontwikkelen. En juist dat leidt onbedoeld tot betutteling, afhankelijkheid en demotivatie.
Dit boek legt de disfunctionele interactiepatronen tussen leidinggevenden en medewerkers bloot. Het gaat in op de onderliggende defensiemechanismen, de neiging van leidinggevenden om te vleien, te vechten of te vluchten. Aan de hand van vele praktische voorbeelden wordt getoond hoe leidinggevenden en medewerkers ook op een gelijkwaardige, zakelijke en verbindende manier met elkaar kunnen samenwerken. En hoe binnen de hele organisatie hiërarchie en bureaucratie ontmanteld kunnen worden. In deze herziene editie is de visie op leiderschap verbreed met een visie op de besturing van een organisatie en een visie op het leidinggeven aan teams.
Het boek biedt een verfrissende en bevrijdende kijk op de praktijk van het leidinggeven en is de moeite waard voor zowel de beginnende als de ervaren leidinggevende.
Watze Hepkema studeerde psychologie en organisatiekunde. Hij is partner bij organisatieadviesbureau Bosman & Vos. Hij heeft ruime (internationale) ervaring als trainer, adviseur en HR-manager op het gebied van leiderschapsontwikkeling
Over de eerste editie
'Wat zijn zorgvuldig opgebouwde betoog vooral interessant maakt, is dat hij met oog voor de Nederlandse verhoudingen zonder veel bombarie de weg wijst naar gelijkwaardige relaties tussen autonome medewerkers en faciliterende managers.' Management Scope
Dit boek legt de disfunctionele interactiepatronen tussen leidinggevenden en medewerkers bloot. Het gaat in op de onderliggende defensiemechanismen, de neiging van leidinggevenden om te vleien, te vechten of te vluchten. Aan de hand van vele praktische voorbeelden wordt getoond hoe leidinggevenden en medewerkers ook op een gelijkwaardige, zakelijke en verbindende manier met elkaar kunnen samenwerken. En hoe binnen de hele organisatie hiërarchie en bureaucratie ontmanteld kunnen worden. In deze herziene editie is de visie op leiderschap verbreed met een visie op de besturing van een organisatie en een visie op het leidinggeven aan teams.
Het boek biedt een verfrissende en bevrijdende kijk op de praktijk van het leidinggeven en is de moeite waard voor zowel de beginnende als de ervaren leidinggevende.
Watze Hepkema studeerde psychologie en organisatiekunde. Hij is partner bij organisatieadviesbureau Bosman & Vos. Hij heeft ruime (internationale) ervaring als trainer, adviseur en HR-manager op het gebied van leiderschapsontwikkeling
Over de eerste editie
'Wat zijn zorgvuldig opgebouwde betoog vooral interessant maakt, is dat hij met oog voor de Nederlandse verhoudingen zonder veel bombarie de weg wijst naar gelijkwaardige relaties tussen autonome medewerkers en faciliterende managers.' Management Scope
Meer informatie
ISBN | 9789024401826 |
---|---|
Auteur | Watze Hepkema |
Uitgever | Uitgeverij Boom/Nelissen |
Verschijningsdatum | mei 2012 |
Afmetingen | 210 x 135 x 16 mm |
Bindwijze | Paperback |
Taal | Nederlands |
Reviews
Schrijf uw eigen review