Storytelling-handboek
- Woon je in de omgeving? Dan bezorgen wij je bestelling zelf.
- Meer dan 140 jaar ervaring in boeken en kantoorartikelen.
- Vraag? Bel of mail ons! Of kom langs in één van onze winkels.
Organisaties, projectteams en trainingsgroepen zitten vol verhalen. Die geven prachtig inzicht in wat mensen bezighoudt en hoe zij zin geven aan wat ze doen. Bovendien zijn zulke verhalen van onschatbare waarde om mensen te stimuleren, om betekenis en richting te geven, emoties op te roepen of concreet te maken wat abstract is. Wie persoonlijke en authentieke organisatieverhalen durft te vertellen of gevoelig is voor de verhalen van anderen, kan verander- en leerprocessen stevig in gang zetten, ondersteunen, monitoren en evalueren. En wie organisatieverhalen voor onderzoek gebruikt, krijgt een schat aan informatie boven tafel.
Storytelling handboek laat aan de hand van negen authentieke cases zien hoe managers, trainers en onderzoekers zelf met organisatieverhalen en storytelling aan de slag kunnen gaan. Bijvoorbeeld om:
- verander- en leerdoelen betekenis en richting te geven;
- een training een vliegende start te geven;
- draagvlak te creëren voor een project;
- management en medewerkers in een fusietraject te verbinden;
- inzicht te krijgen in de cultuur van een organisatie.
- Zie ook www.storytellinghandboek.nl
-
ISBN | 9789047300793 |
---|---|
Auteur | S. Tesselaar |
Uitgever | Boom |
Verschijningsdatum | augustus 2008 |
Afmetingen | 240 x 170 x 12 mm |
Bindwijze | Paperback |
Taal | Nederlands |