Van idee naar IE
Het voordeel van lokaal bestellen bij Stumpel
- Woon je in de omgeving? Dan bezorgen wij je bestelling zelf.
- Meer dan 140 jaar ervaring in boeken en kantoorartikelen.
- Vraag? Bel of mail ons! Of kom langs in één van onze winkels.
Beschrijving
Deze uitgave vormt een eerste kennismaking met het vakgebied van de intellectuele eigendom (IE). Binnen de IE-rechten ligt de focus op het auteursrecht, het octrooirecht en het merkenrecht. De uitgave valt op door de combinatie van een wetenschappelijke ondergrond met een sterke focus op praktijk. Wat is IE? Waarom bestaat het en wat kun je er mee? In Van Idee naar IE maak je op een toegankelijke # en toch wetenschappelijk gefundeerde # wijze kennis met de IE-rechten. Er is geen andere uitgave die een soortgelijke brug slaat tussen wetenschap en praktijk. De lezer vergaart veel kennis over de IE en IE-strategie, en kan deze dankzij de praktische voorbeelden meteen toepassen. Aan de hand van de doorlopende casus van Sanderteg ziet u in detail wat er zoal komt kijken bij het beschermen van een nieuw product. Elk hoofdstuk sluit af met een aantal vragen. Als u alle antwoorden weet, bent u helemaal up-to-date over de laatste kennis rondom IE. De laatste hoofdstukken hebben betrekking op exploitatie van intellectuele eigendom en op de praktijk. De uitgave verwijst tevens naar de bijbehorende website. Hier vindt u een onderdeel IE-Registers en een onderdeel IE-Training, met opdrachten voor gebruik in het onderwijs. In de vijfde druk zijn de volgende wijzigingen meegenomen: Meer aandacht voor de IE-hoofdrechten, De tekst is waar mogelijk bondiger gemaakt, Terminologie door wet- en regelgever is veranderd en aangepast, meestal naar aanleiding van EU-regels (richtlijnen, verordeningen en rechterlijke uitspraken op EU-niveau). De introductie is uitstekend geschikt voor praktijkgebruikers van IE, zoals bedrijfsjuristen, niet-gespecialiseerde advocaten en andere juristen. Ook niet-juristen lopen volop tegen IE-kwesties aan, zoals creatieven, marketeers, studenten van technische opleidingen, studenten brand- en designmanagement, mensen die zich bezighouden met creatieve prestaties, met technische innovaties en met naam- en vormgeving. Ook voor hen vormt deze uitgave een bron van informatie.
Meer informatie
ISBN | 9789013141504 |
---|---|
Auteur | R.W. Holzhauer |
Uitgever | Wolters Kluwer Nederland B.V. |
Verschijningsdatum | november 2019 |
Afmetingen | 240 x 158 x 15 mm |
Bindwijze | Paperback |
Taal | Nederlands |
Reviews
Schrijf uw eigen review