Weg van Filantropie
Het voordeel van lokaal bestellen bij Stumpel
- Woon je in de omgeving? Dan bezorgen wij je bestelling zelf.
- Meer dan 140 jaar ervaring in boeken en kantoorartikelen.
- Vraag? Bel of mail ons! Of kom langs in één van onze winkels.
Beschrijving
Vraag nooit om een gift als je geld wilt werven voor je goede doel. Klinkt raar? Wij vinden van niet. Wij geloven dat dit uitgangspunt de enige manier is om je non-profit organisatie een flinke stap vooruit te laten maken. Om een betere aansluiting te vinden bij de mensen die je doel willen steunen. En om samen dit doel te bereiken.
Fondsenwerving; veel goede doelen zijn er groot mee geworden. Veel mensen denken dat het daarbij draait om giften vragen, de hand ophouden. Oproepen als 'Help ons helpen, steun ons met uw gift' kennen we allemaal. Maar die tijd is voorbij. Fondsenwerving is nodig toe aan een transformatie. Met de introductie van Friendraising is hiermee een eerste stap gezet.
Friendraising leidde een aantal jaren geleden tot een mentaliteitsverandering bij non-profit organisaties. Steeds vaker zien zij donateurs niet meer als wandelende portemonnees, maar als mensen die willen helpen de wereld een stukje beter te maken. Met wie je een relatie kunt aangaan die waarde heeft voor organisatie én gever. Desalniettemin draait het bij friendraising, net als bij fondsenwerving, om geven en nemen. In het laten verdwijnen van deze afhankelijkheid zien wij de volgende transformatie: het is tijd voor Filantropie.
Filantropie gaat namelijk een stapje verder. Samenwerking staat daarbij centraal. Gever en non-profit hebben een gemeenschappelijk doel en trekken samen op om dit te bereiken. Niet altijd op dezelfde manier of met dezelfde bijdrage, maar wel gelijkwaardig. Een relatie van geven en geven. Per slot van rekening wil niet alleen de non-profit, maar juist ook de gever een bijdrage leveren aan een betere wereld. Vraag daarom nooit om een gift, maar geef iemand de kans om samen met jou een bijdrage te leveren.
Fondsenwerving; veel goede doelen zijn er groot mee geworden. Veel mensen denken dat het daarbij draait om giften vragen, de hand ophouden. Oproepen als 'Help ons helpen, steun ons met uw gift' kennen we allemaal. Maar die tijd is voorbij. Fondsenwerving is nodig toe aan een transformatie. Met de introductie van Friendraising is hiermee een eerste stap gezet.
Friendraising leidde een aantal jaren geleden tot een mentaliteitsverandering bij non-profit organisaties. Steeds vaker zien zij donateurs niet meer als wandelende portemonnees, maar als mensen die willen helpen de wereld een stukje beter te maken. Met wie je een relatie kunt aangaan die waarde heeft voor organisatie én gever. Desalniettemin draait het bij friendraising, net als bij fondsenwerving, om geven en nemen. In het laten verdwijnen van deze afhankelijkheid zien wij de volgende transformatie: het is tijd voor Filantropie.
Filantropie gaat namelijk een stapje verder. Samenwerking staat daarbij centraal. Gever en non-profit hebben een gemeenschappelijk doel en trekken samen op om dit te bereiken. Niet altijd op dezelfde manier of met dezelfde bijdrage, maar wel gelijkwaardig. Een relatie van geven en geven. Per slot van rekening wil niet alleen de non-profit, maar juist ook de gever een bijdrage leveren aan een betere wereld. Vraag daarom nooit om een gift, maar geef iemand de kans om samen met jou een bijdrage te leveren.
Meer informatie
ISBN | 9789462491403 |
---|---|
Auteur | Hans Broodman |
Uitgever | Uitgeverij Walburg Pers B.V. |
Verschijningsdatum | november 2016 |
Afmetingen | 247 x 168 x 20 mm |
Bindwijze | Hardback |
Taal | Nederlands |
Reviews
Schrijf uw eigen review