Communicatie voor Financials
Het voordeel van lokaal bestellen bij Stumpel
- Woon je in de omgeving? Dan bezorgen wij je bestelling zelf.
- Meer dan 140 jaar ervaring in boeken en kantoorartikelen.
- Vraag? Bel of mail ons! Of kom langs in één van onze winkels.
Beschrijving
Communicatie voor Financials is opgebouwd vanuit de learning outcomes die genoemd worden in het Landel?k opleidingsprofiel Finance & Control. Door de opzet kan het ook worden gebruikt door de brede beroepsgroep van de
financiële functie.
Voor de hele beroepsgroep geldt dat er belangr?ke toekomstige ontwikkelingen spelen. Denk dan aan toenemende automatisering en robotisering. Maar ook aan het geslonken maatschappel?k vertrouwen in financials.
Beide ontwikkelingen maken dat professionele communicatie steeds belangr?ker wordt. Het gaat hierb? om een ruime opvatting van communicatie. Het gaat niet alleen om communicatieve vaardigheden, maar ook om inzicht en houding. Daarom wordt het VIA-concept toegepast.
W? gaan ervan uit dat een financial een deskundige en vertrouwenwekkende gesprekspartner wil z?n. En dat lukt naast
inhoudel?ke expertise alleen via communicatie. Inhoud en communicatie z?n dan ook in elkaar vervlochten.
Het boek onderscheidt zich door:
? Praktische tips and tools op communicatief gebied.
? Verdiepende vragen om te leren reflecteren.
? Cases gebaseerd op ervaringen in de prakt?k.
? Actuele inhoudel? ke materie.
Dit betekent dat je het boek ook als naslagwerk kunt gebruiken. Zowel t?dens als na je studie.
Digitale ondersteuning
Op de website www.communicatievoorfinancials.noordhoff.nl staat aanvullend materiaal, zoals:
? collegesheets voor docenten
? diverse formats (b? voorbeeld adviesrapport)
? links van nuttige websites
? opdrachten en uitwerkingen
? verdieping
Over de auteurs
Theo de Joode is bedr?fseconoom en heeft diverse financiële functies uitgeoefend b? zowel profit- als non profitorganisaties. H? is nu als docent verbonden aan de faculteit Business, Finance & Marketing van De Haagse Hogeschool en als onderzoeker verbonden aan het lectoraat Change Management van De Haagse Hogeschool.
Bert van der Zaag is registerpsycholoog arbeid en organisatie b? Tau Resources. H? heeft een
brede ervaring in de financiële wereld in allerlei adviesopdrachten. Communicatie speelt hierb? vaak een centrale rol.
Karol?n Burgman is docent Communicatie b? de opleidingen Accountancy, Bedr?fseconomie en Financial Services Management van de Hogeschool Utrecht. Hiervoor heeft z? jarenlang diverse communicatiefuncties bekleed in de profit
en non-profit sector.
financiële functie.
Voor de hele beroepsgroep geldt dat er belangr?ke toekomstige ontwikkelingen spelen. Denk dan aan toenemende automatisering en robotisering. Maar ook aan het geslonken maatschappel?k vertrouwen in financials.
Beide ontwikkelingen maken dat professionele communicatie steeds belangr?ker wordt. Het gaat hierb? om een ruime opvatting van communicatie. Het gaat niet alleen om communicatieve vaardigheden, maar ook om inzicht en houding. Daarom wordt het VIA-concept toegepast.
W? gaan ervan uit dat een financial een deskundige en vertrouwenwekkende gesprekspartner wil z?n. En dat lukt naast
inhoudel?ke expertise alleen via communicatie. Inhoud en communicatie z?n dan ook in elkaar vervlochten.
Het boek onderscheidt zich door:
? Praktische tips and tools op communicatief gebied.
? Verdiepende vragen om te leren reflecteren.
? Cases gebaseerd op ervaringen in de prakt?k.
? Actuele inhoudel? ke materie.
Dit betekent dat je het boek ook als naslagwerk kunt gebruiken. Zowel t?dens als na je studie.
Digitale ondersteuning
Op de website www.communicatievoorfinancials.noordhoff.nl staat aanvullend materiaal, zoals:
? collegesheets voor docenten
? diverse formats (b? voorbeeld adviesrapport)
? links van nuttige websites
? opdrachten en uitwerkingen
? verdieping
Over de auteurs
Theo de Joode is bedr?fseconoom en heeft diverse financiële functies uitgeoefend b? zowel profit- als non profitorganisaties. H? is nu als docent verbonden aan de faculteit Business, Finance & Marketing van De Haagse Hogeschool en als onderzoeker verbonden aan het lectoraat Change Management van De Haagse Hogeschool.
Bert van der Zaag is registerpsycholoog arbeid en organisatie b? Tau Resources. H? heeft een
brede ervaring in de financiële wereld in allerlei adviesopdrachten. Communicatie speelt hierb? vaak een centrale rol.
Karol?n Burgman is docent Communicatie b? de opleidingen Accountancy, Bedr?fseconomie en Financial Services Management van de Hogeschool Utrecht. Hiervoor heeft z? jarenlang diverse communicatiefuncties bekleed in de profit
en non-profit sector.
Meer informatie
ISBN | 9789001886806 |
---|---|
Auteur | Theo de Joode |
Uitgever | Noordhoff |
Verschijningsdatum | juli 2019 |
Afmetingen | 240 x 169 x 13 mm |
Bindwijze | Paperback |
Taal | Nederlands |
Reviews
Schrijf uw eigen review