Een kind wil aardige en geen gemene getallen

Paperback
ISBN
9789461932525
Dit product wordt besteld bij de leverancier.
  • Gratis verzending vanaf € 20,-
€ 18,46 € 16,94
Het voordeel van lokaal bestellen bij Stumpel
  • Woon je in de omgeving? Dan bezorgen wij je bestelling zelf.
  • Meer dan 140 jaar ervaring in boeken en kantoorartikelen.
  • Vraag? Bel of mail ons! Of kom langs in één van onze winkels.
Beschrijving
Er is een groot probleem in het onderwijs in wiskunde en rekenen. Wiskundigen hebben niet de empirische instelling die voor onderwijs nodig is. Zij klampen zich vast aan traditie. Wanneer de leerling het niet snapt is het de eigen schuld. De oplossing: (1) herontwerp van de leerstof op grond van empirisch onderbouwde didactiek, (2) een opleiding tot leraar wiskunde met nadruk op de empirische instelling, (3) hogere eisen van kwaliteit aan leraren en onderwijzers zonder wiskundige achtergrond.

Het parlementair onderzoek door Dijsselbloem (2008) maakt een onderscheid tussen 'wat en hoe'. De overheid gaat over het wat, en het onderwijs over het hoe. De wiskundigen falen echter, en zij tonen ook ernstig wangedrag wanneer hen daarop wordt gewezen. Een nieuw parlementair onderzoek is wenselijk. De Tweede Kamer kan empirische wetenschappers horen die veel wiskunde gebruiken in gebieden zoals natuurkunde, biologie en economie.

Herstructurering van de bedrijfskolom van het onderwijs in wiskunde en rekenen kan leiden tot een Simon Stevin Instituut, op empirische grondslag en open naar de samenleving.

De auteur is econometrist en leraar wiskunde. Zie https://www.dataweb.nl/~cool.
Meer informatie
Meer informatie
ISBN 9789461932525
Auteur Thomas Colignatus
Uitgever Mijnbestseller B.V.
Verschijningsdatum april 2012
Afmetingen 240 x 170 x 12 mm
Bindwijze Paperback
Taal Nederlands
Reviews
Schrijf uw eigen review
U plaatst een review over:Een kind wil aardige en geen gemene getallen
Uw waardering