Handboek strategisch eventmarketing

Paperback
ISBN
9789001753634
Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, morgen in huis
  • Gratis verzending vanaf € 20,-
€ 51,50 € 47,25
Het voordeel van lokaal bestellen bij Stumpel
  • Woon je in de omgeving? Dan bezorgen wij je bestelling zelf.
  • Meer dan 140 jaar ervaring in boeken en kantoorartikelen.
  • Vraag? Bel of mail ons! Of kom langs in één van onze winkels.
Beschrijving
De tijd van een event om het event ligt ver achter ons. De mogelijkheden die het event biedt om de kracht van live-communicatie effectief in te zetten zijn ongekend. Met de impact van een event kun je vrijwel elke doelstelling behalen. Aantoonbaar effectief, breed inzetbaar en persoonlijk ? deze eigenschappen maken het event geliefd bij directie, sales, HRM, marketing- en communicatie-afdelingen.


De eventprofessional van nu heeft dan ook meer in z?n mars dan alleen servicegerichte en organisatorische kwaliteiten. Technologische ontwikkelingen beïnvloeden op allerlei wijze ons gedrag in versneld tempo. Zakelijk inzicht is vereist om strategische doelen te vertalen naar eventbeleid dat constant bijgestuurd zal moet worden. De eventprofessional adviseert de directie en neemt de eindverantwoordelijkheid op zich.

Kern van dit boek is vanuit strategie eventbeleid te ontwikkelen en te implementeren. Met het schrijven van een strategisch eventplan toon je aan dat jouw eventbeleid een substantiële bijdrage levert aan het behalen van de doelstellingen van de organisatie.

Aan bod komen nieuwe ontwikkelingen als data driven marketing, impactvolle live, hybride en online events, experience design, digitalisering van het event en strategisch relatiemanagement. Hierbij is volop aandacht voor Cross Media, customer journeys en afrekenmodellen als ROI, Accountability en Effectmeting. Om beleid op de juiste wijze te kunnen implementeren is brede steun van alle stakeholders nodig. Daarom wordt uitgebreid stilgestaan bij het creëren van (intern) draagvlak en eindigt het boek waarmee jij morgen start: het schrijven van een strategisch eventplan.
Het boek is o.a. geschikt voor de opleidingen Creative Business, Commerciële Economie, Communicatie, Facility Management, Toerisme en HRM en de Ad Eventmanagement.

Studenten vinden in de ondersteunende online omgeving o.a. toetsvragen en actualiteiten. Voor docenten staan er cases en PowerPoints met figuren en tabellen.

Bij dit boek kunnen docenten zelf toetsen samenstellen met behulp van www.toetsopmaat.nl (URL TOEVOEGEN: https://toetsopmaat.nl/). Deze toetsenbank bevat alle vragen uit de oefentoetsen voor studenten en daarnaast een set unieke vragen voor de docent: ideaal voor een tentamen! Toetsen kunnen worden geëxporteerd naar diverse formats.

Dit boek is ook beschikbaar als e-book via het platform Bookshelf (URL TOEVOEGEN: https://bookshelf.nl/). Zoek het E-ISBN van dit boek » (URL invoegen: https://www.noordhoff.nl/hoger-onderwijs/overzicht-e-isbns)

Leon Kruitwagen (1964) werkte na zijn studie aan Universiteit Nyenrode bijna tien jaar als
exportadviseur voor het Nederlandse MKB en voor het Netherlands Foreign Investment Agency in Frankrijk.

Kruitwagen was onder meer mede-oprichter van IDEA, de branchevereniging voor eventbureaus waarvan hij tot 2011 directeur was. Daarnaast richtte hij in 2002 het Genootschap voor Eventmanagers op. In 2014 stond hij aan de basis van de G14, de club voor jonge eventprofessionals mét ambitie en in 2015 van Theater Locaties Nederland, het platform dat cultureel ondernemerschap en events in theaters bevordert. Laatste wapenfeit is de oprichting van het Instituut voor Eventmarketing & Strategie waarvoor hij zijn kennis en ervaring vol overgave nu inzet.
Meer informatie
Meer informatie
ISBN 9789001753634
Auteur Leon Kruitwagen
Uitgever Noordhoff
Verschijningsdatum januari 2021
Afmetingen 240 x 170 x 17 mm
Bindwijze Paperback
Taal Nederlands
Reviews
Schrijf uw eigen review
U plaatst een review over:Handboek strategisch eventmarketing
Uw waardering