Laat me niet zoals ik ben
- Woon je in de omgeving? Dan bezorgen wij je bestelling zelf.
- Meer dan 140 jaar ervaring in boeken en kantoorartikelen.
- Vraag? Bel of mail ons! Of kom langs in één van onze winkels.
Met hun gerichte aanpak, waarbij de interactie tussen kind en begeleider centraal staat, hebben zij reeds in vele landen indrukwekkende resultaten geboekt bij kinderen en volwassenen met een ontwikkende resultaten met een ontwikkelingsachterstand. Kenmerkend voor deze aanpak is de belangrijke rol die aan de opvoeder wordt toebedeeld. Deze reikt het kind denkgewoontes aan die het leervermogen van het kind gaandeweg vergroten waardoor het beter in staat is zelf aan situaties het hoofd te bieden en te profiteren van nieuwe leermomenten. Feuerstein verzet zich tegen de passief aanvaardende zienswijze die leidt tot het accepteren van iemand 'zoals hij is', waardoor hij wordt veroordeeld tot een afhankelijke, niet volwaardige positie in onze samenleving. Toepassingen: van het speciaal onderwijs tot het beroepsonderwijs, volwasseneducatie, omscholingsprogramma's en educatieve programma's gericht op etnische groepen. Daarnaast worden er ook ouderprogramma's op basis van de theorieën van Feuerstein ontwikkeld.
ISBN | 9789060698860 |
---|---|
Auteur | R. Feuerstein |
Uitgever | Uitgeverij Lemniscaat B.V. |
Verschijningsdatum | januari 1993 |
Afmetingen | 232 x 159 x 21 mm |
Bindwijze | Paperback |
Taal | Nederlands |