Orde houden zonder tranen
Het voordeel van lokaal bestellen bij Stumpel
- Woon je in de omgeving? Dan bezorgen wij je bestelling zelf.
- Meer dan 140 jaar ervaring in boeken en kantoorartikelen.
- Vraag? Bel of mail ons! Of kom langs in één van onze winkels.
Beschrijving
'Orde houden zonder tranen' is een vertaling van Paul Miedema van 'Discipline Without Tears'. Een werk van Rudolf Dreikurs en Pearl Cassel dat reeds geruime tijd in diverse landen in gebruik is.
Storend gedrag:
Vanaf heel jong al tot en met de puberteit is lastig en storend gedrag van kinderen een bron van zorg voor ouders en leerkrachten.
De auteurs beschrijven in dit boek een aantal doeltreffende manieren om met dit gedrag in al zijn reikwijdte om te gaan. Zij zijn ervan overtuigd dat kinderen sociale wezens zijn die 'erbij willen horen'. Zij leggen de nadruk op bemoediging, coöperatief gedrag en vastberadenheid in de benadering van kinderen. 'vriendelijk doch vastberaden' is het uitgangspunt.
Het boek is een handreiking voor de leerkracht die zoekt naar de achtergrond van gedrag van kinderen en die vervolgens op een effectieve manier naar oplossingen wil zoeken. Straffen en belonen horen bij die oplossingen niet thuis. Veeleer wordt er de voorkeur aan gegeven het kind de natuurlijke en/of logische gevolgen van zijn gedrag te laten ervaren, waarbij het kind respectvol en direct aangesproken wordt op zijn verantwoordelijkheid.
Individual Psychologie:
Het uitgangspunt van de individualpsychologische benadering van Dreikurs is de stelling dat alle gedrag doelgericht is. Ook gedrag dat de orde in de groep verstoort. Een kind doet nooit "zomaar' iets. Het wil met zijn gedrag iets bereiken, een effect bereiken, zonder dat het zich van dit 'doel' bewust is. En het interessante is dat het kind er doorgaans in slaagt ons daartoe te brengen zonder dat we ons dat realiseren. Dit boek laat op glasheldere manier zien hoe dat werkt. Het laat ons tegelijk zien wat we er aan kunnen doen.
Kent u al het 'logisch vervolg' op deze uitgave? Dit is 'Orde houden met verstand'.
Auteurs: Rudolf Dreikurs, Pearl Cassel (Paul Miedema)
Uitvoering: Boek, 85 blz.
Storend gedrag:
Vanaf heel jong al tot en met de puberteit is lastig en storend gedrag van kinderen een bron van zorg voor ouders en leerkrachten.
De auteurs beschrijven in dit boek een aantal doeltreffende manieren om met dit gedrag in al zijn reikwijdte om te gaan. Zij zijn ervan overtuigd dat kinderen sociale wezens zijn die 'erbij willen horen'. Zij leggen de nadruk op bemoediging, coöperatief gedrag en vastberadenheid in de benadering van kinderen. 'vriendelijk doch vastberaden' is het uitgangspunt.
Het boek is een handreiking voor de leerkracht die zoekt naar de achtergrond van gedrag van kinderen en die vervolgens op een effectieve manier naar oplossingen wil zoeken. Straffen en belonen horen bij die oplossingen niet thuis. Veeleer wordt er de voorkeur aan gegeven het kind de natuurlijke en/of logische gevolgen van zijn gedrag te laten ervaren, waarbij het kind respectvol en direct aangesproken wordt op zijn verantwoordelijkheid.
Individual Psychologie:
Het uitgangspunt van de individualpsychologische benadering van Dreikurs is de stelling dat alle gedrag doelgericht is. Ook gedrag dat de orde in de groep verstoort. Een kind doet nooit "zomaar' iets. Het wil met zijn gedrag iets bereiken, een effect bereiken, zonder dat het zich van dit 'doel' bewust is. En het interessante is dat het kind er doorgaans in slaagt ons daartoe te brengen zonder dat we ons dat realiseren. Dit boek laat op glasheldere manier zien hoe dat werkt. Het laat ons tegelijk zien wat we er aan kunnen doen.
Kent u al het 'logisch vervolg' op deze uitgave? Dit is 'Orde houden met verstand'.
Auteurs: Rudolf Dreikurs, Pearl Cassel (Paul Miedema)
Uitvoering: Boek, 85 blz.
Meer informatie
ISBN | 9789081712088 |
---|---|
Auteur | Rudolf Dreikurs |
Uitgever | Eduforce |
Verschijningsdatum | april 2012 |
Afmetingen | 240 x 160 x 6 mm |
Bindwijze | Paperback |
Taal | Nederlands |
Reviews
Schrijf uw eigen review