Stop met communiceren!
Het voordeel van lokaal bestellen bij Stumpel
- Woon je in de omgeving? Dan bezorgen wij je bestelling zelf.
- Meer dan 140 jaar ervaring in boeken en kantoorartikelen.
- Vraag? Bel of mail ons! Of kom langs in één van onze winkels.
Beschrijving
Hoe komt het dat argumenten meestal niets helpen om iemand van
gedachten te laten veranderen? Hoe valt te verklaren dat de volgende
zin de omzet van een telecommercial verveelvoudigde: "Als de lijnen
bezet zijn, probeer het dan over tien minuten nog eens."? En waarom
was het onhandig toen de burgemeester van Haren tegen jongeren
vertelde dat er 'geen feest' was?
Communicatie verloopt vaak grillig en onvoorspelbaar. De laatste jaren
zijn heel wat nieuwe inzichten uit de neurowetenschappen en psychologie
beschikbaar gekomen die helpen om te begrijpen waarom sommige
boodschappen werken en andere totaal niet.
Dit boek geeft je eenvoudige toegang tot deze inzichten. Je maakt
kennis met vier karikaturale menstypen: Oblomovs, Wij-mensen,
Veranderhaters en Verhalenvertellers. Je leert drie makkelijk te
onthouden psychologische basisregels die onmisbaar zijn voor iedereen
die communiceert met klanten, medewerkers en doelgroepen (of met
zichzelf). En je doorloopt een stappenplan om machtige triggers te
ontwerpen.
Stop met communiceren! is een praktisch handboek voor iedereen die
wel eens iets van anderen gedaan wil krijgen. Dat kan van alles zijn: je
adviezen opvolgen, iets van je kopen, iets juist niet meer kopen, geld
doneren, regels naleven, een enquête invullen, een tentoonstelling
bezoeken.
Lees dit boek als je:
* geïnteresseerd bent in hoe mensen zich gedragen.
* de effectiviteit van je communicatie wilt vergroten.
* communicatieprofessional, manager adviseur, student of wat anders
bent.
* je afvraagt wat de zwerftochten van Odysseus, Project X Haren en
brieven over belastingen met elkaar te maken hebben.
gedachten te laten veranderen? Hoe valt te verklaren dat de volgende
zin de omzet van een telecommercial verveelvoudigde: "Als de lijnen
bezet zijn, probeer het dan over tien minuten nog eens."? En waarom
was het onhandig toen de burgemeester van Haren tegen jongeren
vertelde dat er 'geen feest' was?
Communicatie verloopt vaak grillig en onvoorspelbaar. De laatste jaren
zijn heel wat nieuwe inzichten uit de neurowetenschappen en psychologie
beschikbaar gekomen die helpen om te begrijpen waarom sommige
boodschappen werken en andere totaal niet.
Dit boek geeft je eenvoudige toegang tot deze inzichten. Je maakt
kennis met vier karikaturale menstypen: Oblomovs, Wij-mensen,
Veranderhaters en Verhalenvertellers. Je leert drie makkelijk te
onthouden psychologische basisregels die onmisbaar zijn voor iedereen
die communiceert met klanten, medewerkers en doelgroepen (of met
zichzelf). En je doorloopt een stappenplan om machtige triggers te
ontwerpen.
Stop met communiceren! is een praktisch handboek voor iedereen die
wel eens iets van anderen gedaan wil krijgen. Dat kan van alles zijn: je
adviezen opvolgen, iets van je kopen, iets juist niet meer kopen, geld
doneren, regels naleven, een enquête invullen, een tentoonstelling
bezoeken.
Lees dit boek als je:
* geïnteresseerd bent in hoe mensen zich gedragen.
* de effectiviteit van je communicatie wilt vergroten.
* communicatieprofessional, manager adviseur, student of wat anders
bent.
* je afvraagt wat de zwerftochten van Odysseus, Project X Haren en
brieven over belastingen met elkaar te maken hebben.
Meer informatie
ISBN | 9789491560590 |
---|---|
Auteur | Harrie van Rooij |
Uitgever | Koninklijke Boom Uitgevers |
Verschijningsdatum | april 2014 |
Afmetingen | 180 x 180 x 8 mm |
Bindwijze | Paperback |
Taal | Nederlands |
Reviews
Schrijf uw eigen review